Een strooptocht met gevolgen

11 april 2017

Eerst haalde ik ‘Der Tagesspiegel’, die in de hal van de Odeon-bioscoop in de Hauptstraβe dagelijks gratis uitligt. Daarna liet ik mijn inktpatroon tegen de helft van het officiële tarief opvullen in de zaak – ‘Bent u een Zwitser?’ – op de hoek van de Dominicusstraβe. Daarna lapte de schoenmaker in de Hauptstraβe de zool van mijn linkerschoen op, meteen, want voor het gemak heb ik alleen het paar dat ik draag. Hij wilde er niets voor hebben als ik naar eigen goeddunken een bedrag in de bus voor het kinderfeest stortte. Maar daarna liet ik de kapper daarnaast toch maar links liggen, uit angst dat hij uit enthousiasme over het relaas van mijn strooptocht mijn haar helemaal af zou scheren, weliswaar gratis, maar toch…

 

Reacties zijn gesloten.

