De keuzelijster

9 februari 2016

‘Een keer in de week val ik omver,’ zeg ik tegen I.

‘Ja,’ zegt ze, ‘elke woensdag, waarom eigenlijk?’

‘Omdat mijn magazine elke woensdag de keuzelijst van een bekende Vlaming publiceert. Daarin staat wat die mens de laatste tijd gehoord (muziek), gezien (film) en gelezen (literatuur) heeft. Ten minste acht boeken heeft elke keuzelijster gelezen. Acht! En die acht zijn alleen maar een selectie! Onder elke titel staat het aantal pagina’s vermeld dat die mens heeft doorworsteld. 2.500 bladzijden heeft de laatste deelnemer gelezen, ik heb de pagina’s  eens opgeteld voor de lol! Zoveel lees ik niet in een jaar!’

‘Ja?’, zegt I.

‘Ik bedoel maar, daar gaat zoveel tijd in!’

‘Ja?’ zegt I.

‘Ik bedoel maar, zouden die keuzelijsters wel eerlijk hun brood verdienen? Of liggen ze alleen maar in hun nest om anderen voor zich te laten fluiten?’

 

Reacties zijn gesloten.

