Een dag zonder enige gebeurtenis

10 januari 2016

Een rijke dag zonder enige gebeurtenis. Tien uren geconcentreerd gewerkt, met een onderbreking van een half uur voor soep en een boterham, zeg maar voor wat water en wat brood. Iedereen het huis uit gejaagd, zodat de stilte, geïntimideerd door mijn tirannie, me snel heeft aangesproken in mijn cel. Met dat wegjagen valt het overigens nogal mee. Omdat mijn woonkamer ook mijn werkkamer is, gaan de beminden wel vanzelf. En ik gelukkig en helemaal alleen, en als ik aan het al te luide ruisen van de pijen denk, dank ik het opperwezen dat het me vandaag voor de drukte van het klooster heeft gespaard.

PS: Zonet springt mijn leeuw zo woest en vrolijk tegen me op, dat mijn glazen kom van twintig jaar met de aardappelen me ontglipt en in duizend scherven valt. Die buit ben ik de stilte toch wel schuldig, denk ik zonder spijt.

 

Reacties zijn gesloten.

