Blaren in het paradijs

8 mei 2015

De hele dag immobiel wegens de blaren op mijn voeten, net achter de tenen. Ik heb ze met de punt van het nagelschaartje opengestoken, met als enig resultaat dat ze nu nog groter zijn. De rollen zijn omgekeerd. Gewoonlijk dicteert het hoofd de voeten, nu zijn de voeten slimmer en dicteren het hoofd. Ze weten dat ik hier ben om te werken. Het Über-Ich heeft hier tien tenen. Ik werk dus hard door in de paradijselijke tuin van Euthanasios. We moeten beiden altijd hard lachen als ik hem de ‘ikodespotis’, (οικοδεσπότης), de heer des huizes noem. Dan trakteert hij me op witte wijn en een nieuwe lading etymologie: Veronika, Monika, Sofia en alle vrouwen die het teken van de overwinning en de wijsheid in hun namen dragen.

 

Reacties zijn gesloten.

