Medusa

7 mei 2015

Ik wilde in Kerkyra de Gorgonen gaan bekijken, maar het archeologisch museum is dicht, voor lang. Misschien maar goed ook, ik ben hier toch om te bekomen van de Medusablik, waaronder ik in Berlijn was versteend, zodat ik op Korfoe moet blijven totdat ik die verstarring, die rigor mortis, die me zelfs hier de eerste dagen in zijn greep hield, van me heb afgeschud. Maar Berlijn is voorgoed verdorven en bedorven, weet ik nu, ik zal er geen rust meer vinden. Soit. Morgen, morgen, ik ben na het zwemmen en de wijn daarna te moe om nu nog te vertellen over de heilige Spiridon, over de boekhandel Ploes en de boekhandel Apostrofos in de Odos Theotiki Nikolaos, over de synagoge in de Odos Velissarioe, over de wegen waarin ik mijn voeten zo kapot en onder de blaren heb gelopen om me door de pijn te voelen leven, dat Michalis me uit bezorgdheid kwam ophalen in Argyrades, waar ik met de bus was gestrand, en me direct naar Perivoli voerde, waar Cleo mijn haren waste en zo kort knipte dat ze niet meer ten berge kunnen rijzen. Het schemerde al toen ik me weer thuis in Notos van de steiger in het water stortte.

 

Reacties zijn gesloten.

