Mijn krant

14 januari 2015

Vanochtend een totaal doorweekte krant, niet in maar op mijn brievenbus, wat toch van enige tact van de krantenbezorger getuigt. Stel je voor dat mijn krant door een vijand van de ‘Lügenpresse’ wordt bezorgd! Ze wekte meteen mijn medelijden op. Ze zag eruit als een volwassen kat die in een plas was verzopen, en zeker even zwaar. Ik heb de katernen voorzichtig van elkaar gescheiden, alsof het aan elkaar gekleefde pootjes waren, en dan de afzonderlijke bladzijden van die katernen uit elkaar gepeld, alsof het mijn eigen vel was. Omzichtig, zonder ook maar een blad te scheuren (want ik moet er nog in knippen), heb ik de vellen over de stangen van het droogrek gehangen, zodanig dat het papier alleen maar aan de lucht is blootgesteld. Zo hangt ze daar te drogen, gerimpeld, alsof ze al niet meer van vandaag is. Soms ga ik even in de slaapkamer kijken hoe ze het stelt, alsof ik een rillende vriendin, die nog niet van het nieuws na de operatie bekomen is, aan haar ziekbed bezoek. Met een strijkijzer had ik haar graag wat opgewarmd, straks doe ik het met mijn hand.

 

Reacties zijn gesloten.

