Ongeluk

2 november 2014

vergeef het me

ongeluk

als ik je per malheur

bij je naam hebt genoemd

er is niemand verder

 

ga zitten

wees niet bang:

hier is tijd en ruimte zat

 

laat eens zien

wat ben je nog kwik

na al die jaren

het werk is je niet aan te zien

die stok

is niet om op te steunen neem ik aan

 

zoveel gereisd

van eigen grijsheid nog niet grauw

en als je in de spiegel kijkt

verdubbel je onverschrokken,

ha!

in scherven

heb je schik

 

nog even maar

ik weet je hebt geen tijd

vergeef me

de rust die ik je gun

het spijt me

vorige keer sloeg je al alles stuk

hoe zou je dat in je dement geluk

nog kunnen weten

 

ga nu maar

het is nooit ver

waar je moet zijn

en als je nog iets vindt

neem het dan mee

maar laat het heel

zodat ik

het gemis kan dragen.

 

 

Reacties zijn gesloten.

