Nieuwsgewrichten

7 juni 2013

DUITSLAND

Overstromingen en dijkbreuken in Thüringen en Saksen. De zakjes gaan van hand tot hand: nieuwe vriendschappen worden op zand gebouwd.

TURKIJE

In de straat waar Erdogan zjn regeringskantoor heeft zijn alle kasseien uit de grond gehaald. De burgers die zich op hun sandalen door het zand bewegen schelden op de demonstranten. Ten onrechte, want de politie heeft de kasseien preventief weggehaald.

De beroemde Turkse pianist Fazil Say is solidair met de jonge Turken die uit solidariteit met de demonstranten elke avond om negen uur met potten en pannen op de balkons van de grote Turkse steden trammelant maken. In Izmir onderbrak Say om negen uur stipt zijn pianoconcert, tastte onder de vleugel naar bord en bestek en gaf een concert in het concert.

Erdogan heeft beweerd dat hij alle moeite heeft om zijn aanhangers, de vrome moslims, thuis te houden. Maar een hoofddoekdraagster twitterde: ‘Tayyip, ik ben helemaal niet thuis. Ik ben elke dag op straat en betoog.’

BERLIJN, HOOFDSTAD VAN BELGIE

Ik wachtte al een maand op een zending die uit de Berlijnse Pappelalle met de post moest komen. Vandaag werd ik in Zehlendorf op het postkantoor geïnviteerd. Mijn pakket was aangekomen. Adres: Sundgauer Strasse, Berlijn, België.

Reacties zijn gesloten.

