Ingelijst

13 maart 2013

Vandaag was ik dertien uur onderweg, in het kader van de reeks tentoonstellingen Zerstörte Vielfalt, georganiseerd naar aanleiding van de nazi-machtsovername tachtig jaar geleden. ’s Namiddags zit ik op de binnenplaats van het Zeughaus, waarin het Historisch Museum is ondergebracht. Ik heb er een paar keer een kort filmpje bekeken: Hitler in zijn lederen fase, kletsend met Goering, op precies dezelfde plaats waar ik nu zit. Het filmpje loopt in een soort box, op een klein scherm. Ik zit op een smalle en korte bank, in het midden. Nadat ik de film een paar keer bekeken heb, dommel ik ter plekke in. Als ik mijn ogen weer opsla, word ik door twee oudere dames geflankeerd, van wie er één tegen me zegt: ‘We hebben u ingelijst.’

Reacties zijn gesloten.

